E-commerce Dashboard

E-commerce Dashboard


Grip op uw webshop!


Heeft u een webshop en wilt u meer inzicht in uw klanten en hun bestelpatroon? Of wilt u meer grip op uw voorraad en/of gerichter kunnen inkopen?

Recentelijk heeft Data-Dingen een e-commerce organisatie geholpen door voor hen een dashboard op maat te maken. Zij maken voor hun webshops gebruik van Magento en Lightspeed. Door de plotselinge enorme vraag naar hun producten via het internet, was men het inzicht kwijt geraakt en vooral aan het sturen op gevoel in plaats van op feiten. Bovendien wilde men geen tijd besteden aan het bijhouden van allerlei overzichten en rapporten, omdat het al druk genoeg was met het verwerken van alle bestellingen. Maar het verkrijgen van de dagelijkse inzichten in hun voorraad en de verkoop was uiteraard wel van groot belang voor ze! Dankzij dit dashboard zijn de inkoop en de voorraad veel beter op elkaar afgestemd. Dit heeft geleidt tot lager voorraadwaardes en minder nee-verkopen. Bovendien geeft dit dashboard input voor de forecast en de inkoopplanning voor de komende periodes. 

Met een dashboard voor uw e-commerce organisatie heeft u altijd real-time inzicht in de situatie zodat gericht actie kan worden genomen. Ook bespaart u tijd doordat het dashboard gekoppeld wordt aan uw databronnen en systemen en automatisch kan worden ververst. Het geeft u één versie van de waarheid in plaats van dat op verschillende plaatsen binnen de organisatie allerlei losse rapportages gemaakt moeten worden. Zo kunt u sturen op data in plaats van alleen maar op het gevoel!

 

Gepersonaliseerd dashboard voor úw bedrijf!

Een aantal veelvoorkomende E-commerce KPI's...

Lees hier meer over een recent project!

Omloopsnelheid

Aantal voorraaddagen

Omzet

Voorraadwaarde

Verkoopinformatie

Forecasting

Share by: